Înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF

Echipa SfatContabil a pregătit pentru dumneavoastră, un articol prin care puteți afla despre procedura de înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF. Astfel, având în vedere mult discutata declarație unică D212 pe care o puteți consulta accesând acest articol, dorim să venim în sprijinul dumneavoastră cu un material folositor.

Ce presupune procedura de înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF

Pasul 1) accesați linkul https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/, având grijă să fiți poziționați și să alegeți tab-ul «Persoane Fizice» și accesați opțiunea «Înregistrare utilizatori».

Înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF

Pasul 2) după ce ați accesat butonul «Înregistrare utilizatori» de la pasul 1, va apărea ecranul de mai jos prin care ANAF solicită completarea următoarelor câmpuri. Câmpuri ce conțin următoarele informații: CNP/NIF, Prenume, Nume, Tip act de identitate, Serie act de identitate, număr act de identitate. De menționaț faptul că la câmpul «Tipul de aprobare»: se va alege opțiunea Aprobare la ghișeu. De asemenea, se solicită și un Nume utilizator care acesta trebuie să fie format din litere, cifre sau puncte și o parolă care să fie formată din 6 caractere.

În momentul completării formularului de la pasul 2, trebuie să dispuneți de o adresă de mail validă și de un număr de telefon mobil. Recomandăm ca la utilizarea adresei de e-mail în relația cu Ministerul Finanțelor Publice – ANAF, să se utilizeze o adresă de e-mail care să conțină un alt domeniu decât Yahoo. Au fost situații în care, mailurile transmise de ANAF către domeniul Yahoo, nu au ajuns la destinatar sau au fost trimise cu întârziere.

IMPORTANT – click pe articolul privind declarația unică D212 precum și bonificațiile pentru declarația unică

Bifați cele două opțiuni privind acordul primirii în mod gratuit de atenționări pe mail respectiv pe aplicația Notif MFP. Aplicația Notif MFP poate fi utilizată atât pe mobil cât și pe tabletă, pentru sistemele de operare Android sau iOS.

În încheierea pasului 2, mai rămân solicitări de informații privind o întrebare de siguranță împreună cu răspunsul aferent. Spre final, se va bifa opțiunea privind acordul cu Termenele și condițiile de utilizare a serviciului. Apoi se va introduce codul de validare afișat în căsuța corespunzătoare. Nu mai rămâne decât să accesați butonul «Continuă».

Înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF

Pasul 3) presupune introducerea codului de verificare format din 6 cifre primit pe adresa de email. Adresa de mail este cea pe care ați comunicat-o la pasul 2. Procedură urmată de introducerea codului de validare afișat. Nu mai rămâne decât să accesați butonul «Trimite».

Înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF

Pasul 4) în urma finalizării pasului 3, pe ecran va apărea o confimare privind înregistrarea cu succes împreună cu informațiile introduse la pasul 2. Această confirmare trebuie tipărită pe suport de hârtie și împreună cu actul de identitate în original și copie. Cu aceste documente, vă veți prezenta în termen de 10 zile calendaristice de la data confirmării, la orice administrație fiscală. Ulterior, pe adresa de mail comunicată la pasul 2, veți primi și confirmarea. Confirmare care atestă faptul că acest cont a fost activat cu succes.

Ce tip de informații putem solicita după activarea contului înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF

Ce tip de informații putem solicita după activarea contului înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF

În urma activării cu succes a contului creat pe SPV, contribuabilii persoane fizice pot obține o serie de informații privind situația fiscală a acestora:

  • informații privind contribuțiile sociale și venit bază impozit conform datelor declarate de angajatori în declarația 112, începând cu anul 2011;
  • un istoric privind aplicația spațiul virutal – oferă toate informațiile despre cont respectiv tot ce s-a solicitat prin această aplicație;
  • interogare bănci – dacă o persoană fizică a solicitat un credit bancar, aici se poate consulta lista băncilor pentru care contribuabilul și-a dat acordul privind consultarea bazei de date ANAF;
  • nota obligațiilor de plată;
  • lista cu obligații de plată;
  • lista cu registru intrări – ieșiri în SPV cu toate solicitările de informații făcute împreună cu numărul de înregistrare aferent.

Ce tip de documente putem solicita după activarea contului înregistrare persoană fizică pe SPV ANAF

În urma activării cu succes a contului creat pe SPV, contribuabilii persoane fizice se obțin o serie de documente:

  • certificat de atestare fiscală;
  • adeverință de venit.

Sursă: www.anaf.ro