În acest articol vom dezbate subiectul privind documentul de confirmare ANAF. Pe scurt, vom afla la ce folosește acest document și cum îl utilizăm în relația cu ANAF. Articolul se adresează persoanelor care dețin un certificat calificat de semnătură electronică conform Legii nr. 455/2001 de la unul din furnizorii acreditaţi.
Lista furnizorilor acreditați o puteți accesa pe site-ul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) în secțiunea <<Semnătură electronică>>. Mai jos, lista cu principalii furnizori acreditați:
Registrul furnizorilor de servicii de certificare:
Alfatrust Certification SA www.alfasign.ro
Centrul De Calcul SA – CertDigital www.certdigital.ro
Certsign SRL www.certsign.ro
Digisign SA www.digisign.ro
Trans Sped SRL www.transsped.ro
Revenind la subiectul principal, documentul de confimare ANAF este utilizat atât în relația cu furnizorul de certificate acreditat cât și cu ANAF.
Pentru a putea utiliza documentul de confirmare ANAF acesta necesită instalarea pe calculator/laptop a programului Adobe Reader. Documentul se găsește pe portalul ANAF în cadrul secțiunii <<Declarații electronice>>.
Acesta necesită descărcarea/salvarea în calculator și completat cu informațiile solicitate: nume și prenume; e-mail; CNP-ul deţinătorului certificatului digital iar la final se va semna electronic căsuța cu semnătura utilizatorului.
După ce ați urmat indicațiile de mai sus în vederea completării documentului de confirmare ANAF, acesta se va salva și se va transmite electronic (e-mail) furnizorului de semnătură electronică. Ulterior, furnizorul de semnătură electronică va completa secțiunea de confirmare cu numele și prenumele, CNP-ul, certificatul deţinătorului certificatului digital precum și data emiterii documentului de confimare. Documentul de confimare îl veți primi completat înapoi pe e-mail.
În momentul în care ați primit documentul de confirmare de la furnizorul acreditat completat și semnat, acesta trebuie încărcat pe portalul ANAF la modulul Declaraţii electronice, opţiunea 03 Înregistrare certificate calificate persoane juridice/reprezentant fiscal. În această secțiune se va completa mai exact formularul 150 în vederea depunerii declarațiilor electronice.
De asemena, atunci când expiră semnătura electronică și necesită reînnoirea acesteia, trebuie depus din nou documentul de confirmare ANAF cu datele actualizate. Pentru reînnoire, veți accesa secțiunea Declaraţii electronice, opțiunea 06 Reînnoire certificate calificate.
Într-un articol viitor, vom reveni cu detalii de cum vom depunem formularul 150 și de ce documente sunt necesare în vederea depunerii declarațiilor electronice online pe site-ul www.e-guvernare.ro
Pentru a descărca Documentul de confirmare ANAF – CLICK AICI
Notă: pentru vizualizarea PDF-ului inteligent, fișierul trebuie descărcat. Vă recomandăm ca, la completarea declaraţiei să se verifice site-ul ANAF, în vederea utilizării ultimei versiuni a PDF-ului inteligent.
Sursă: www.anaf.ro
Citește mai mult despre noul cont unic pentru plățile către ANAF și ghid pentru case de marcat ANAF 2018.