La sfârșitul anului 2019, Ministerul Muncii a modificat Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri prin introducerea unui nou articol (și anume: art. 41) care prevede înființarea la 20 decembrie 2019 – registrul electronic de evidență a zilierilor.
Mai exact este ca un Revisal pentru zilieri. Concret, ce a făcut Ministerul Muncii? La sfârșitul lui decembrie, a elaborat un comunicat în care prezintă faptul că registrul electronic de evidență a zilierilor a fost deja înființat și că vor urma să fie elaborate și OMS-ul privind metodologia de întocmire și transmitere a acestui registru, precum și înregistrările care se efectuează în acesta.
Comunicatul prezentat de Inspecția muncii este următorul:
Important! Până la intrarea în vigoare a ordinului ministrului muncii și protecției sociale, beneficiarii vor ține evidența zilierilor în Registrul de evidență a zilierilor în format hârtie și vor depune, în continuare, lunar, până cel târziu la data de 5 a fiecărei luni, un extras al Registrului de evidență a zilierilor conținând înregistrările din luna precedentă. Odată cu intrarea în vigoare a ordinului ministrului muncii și protecției sociale, beneficiarii au obligația să țină evidența zilierilor în Registrul electronic de evidență a zilierilor.
Accesează Registrul electronic de evidență a zilierilor => AICI
Pentru ca angajtorii care desfășoară activități cu zilieri, să utilizeze acest registru, este necesar să se prezinte la ITM-ul de care aparține și să obțină un nume de utilizator și o parolă.
Pe site-ul Inspecției Muncii veți găsi și un Manualul de utilizare a aplicației Inspectia Muncii pe care îl puteți consulta aici.
Pentru a veni în sprijinul angajatorilor care sunt aliniați la tehnologie, mai exact posesori de smarthphone sau tableta, Inspecția Muncii a elaborat și o aplicație care este disponibilă pentru Android în Google Play Store. Pentru a descărca aplicația click aici. Pentru iOS în AppStore, momentan, se pare că nu este disponibilă.
Observație: în ceea ce privește raportarea datelor în acest registru electronic, aceasta se va face zilnic, înainte de începerea lucrului de către zilieri.
Într-un articol viitor, vom reveni cu informații despre cum s-ar putea utiliza aplicația privind acest registru electronic.
Te-ar putea interesa și articolul privind care este salariu minim brut pe țară 2020 și care sunt pragurile valorice Intrastat 2020.
Sursa: https://www.inspectiamuncii.ro/ – Inspecția Muncii,
Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, cu modificările și completările ulterioare.