Cum pandemia #Covid19 aceasta a început să afecteze în mod direct și indirect instituțiile statului, găsind alternative rândul digitalizării. Recent, am descoperit pe site-ul Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), faptul că au implementat o aplicație prin care părțile din cadrul unui dosar pot să acceseze dosarul electronic ICCJ. Acest program va fi perfect funcțional începând cu 18 mai 2020, iar pentru accesul dosarelor de pe rolul Secției de Contencios Administrativ și Fiscal, acesta va fi disponibil începând cu luna septembrie 2020.
Pașii de înregistrare în dosarul electronic ICCJ
♦ Pasul 1 presupune faptul că, părțile trebuie să depună o cerere de înregistrare. Această cerere este disponibilă în 3 formate: pdf, word și odt. Pentru a putea descărca cererea, am atașat mai jos link pentru cele 3 formate după cum urmează:
- cerere de accesare a dosarului electronic, în format pdf – click aici
- cerere de accesare a dosarului electronic, în format word – click aici
- cerere de accesare a dosarului electronic, în format odt – click aici.
Notă: aceste fișiere pentru a putea fi vizualizate necesita salvarea acestora.
Cererea se va completa cu datele necesare și se va trimite către instanța de judecată pentru accesul la dosarul electronic. Foarte important, vă rugăm să nu uitați pe cerere să completați informațiile privind adresa de e-mail, cât și numărul de telefon mobil.
În cazul în care cererea se depune de către o persoană fizică, ce are calitatea de parte în dosar, cererea va fi însoțită de copie a cărţii de identitate; iar pentru persoane care au calitatea de reprezentant se va depune alături de cerere, o copie după împuternicirea avocațială/dovadă calitate de reprezentant.
Observație: pentru fiecare dosar pe care doriți să îl accesați trebuie depusă o cerere separată.
♦ Pasul 2 presupune faptul că, cererea de la pasul 1 se va trimite electronic la adresa de poștă electronică a secţiei sau, în mod excepţional, se poate depune la registratura secţiei pe rolul căreia se află dosarul. Mai jos, regăsiți adresele de email unde ar trebui depusă cererea:
Secţia I civilă: registraturasc1@scj.ro
Secţia a II-a civilă: registraturasc2@scj.ro
Secţia de contencios administrativ şi fiscal: registraturascaf@scj.ro
Secţia Penală: registraturasp@scj.ro
Completul de 5 judecători: registraturac5@scj.ro
După ce ați depus cererea, veți primi în zilele următoare din partea instanței, prin e-mail, un link. Link cu ajutorul căruia puteți vizualiza, în orice moment, dosarul dumneavoastră în format electronic.
♦ Pasul 3 constă în accesarea efectivă a dosarului electronic ICCJ prin 2 modalități: 1) prin accesarea linkului primit pe email; 2) fie accesând linkul de aici Accesare Dosar Electronic
Consultă aici și un ghid emis de ICCJ privind instrucțiunile de utilizare a aplicației Dosar Electronic – AICI
Sursă: Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – site oficial
De asemenea, ai putea citi și Ghid ANAF privind întocmirea și utilizarea principalelor documente financiar – contabile.